T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ALTINORDU - Hamdullah Suphi Tanrıöver Ortaokulu

2. DÖNEM 1. SINAV KAZANIMLARI ! (Türkçe, Fen Bilimleri, İngilizce, Bilişim Teknolojileri)

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU 2. DÖNEM 5. SINIF 1. SINAV KAZANIMLARI (2. SENARYO) TÜRKÇE

T.5.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.

T.5.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

T.5.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.

T.5.3.11. Yapım ekinin işlevlerini açıklar.

T.5.3.16. Metindeki hikâye unsurlarını belirler.

T.5.3.19. Metinle ilgili sorulara cevap verir.

T.5.3.32. Metindeki söz sanatlarını tespit eder.

T.5.4.5. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.

T.5.4.8. Sayıları doğru yazar.

T.5.4.11. Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.

..............................................................................................................................................................

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU 2. DÖNEM 7. SINIF 1. SINAV KAZANIMLARI (3. SENARYO) TÜRKÇE

T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarını öğrenmek için sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçları kullanmaları sağlanır. b) Öğrencinin öğrendiği kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturması teşvik edilir.

T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

T.7.3.10. Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder.

T.7.3.11. Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar.

T.7.3.16. Metnin konusunu belirler.

T.7.3.18. Metindeki yardımcı fikirleri belirler.

T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.

T.7.3.21. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

T.7.3.23. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.

T.7.3.36. Metindeki anlatım biçimlerini belirler.

.........................................................................................................................................................................................................................

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU 2. DÖNEM 8. SINIF 1. SINAV KAZANIMLARI (İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN ORTAK SINAVI) TÜRKÇE

T.8.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.  a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarını öğrenmek için sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçları kullanmaları sağlanır.

b) Öğrencinin öğrendiği kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturması teşvik edilir.      

T.8.3.6. Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler.

T.8.3.7. Metindeki söz sanatlarını tespit eder.

Benzetme (teşbih), kişileştirme (teşhis), konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat), abartma (mübalağa) söz sanatlarının belirlenmesi sağlanır.

T.8.3.10. Geçiş ve bağlantı ifadelerinin metnin anlamına olan katkısını değerlendirir.

Oysaki, başka bir deyişle, özellikle, kısaca, böylece, ilk olarak ve son olarak ifadeleri üzerinde durulur

T.8.3.11. Metindeki anlatım biçimlerini belirler.

T.8.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.    

T.8.3.18. Metindeki yardımcı fikirleri belirler.

T.8.3.25. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, abartma, nesnel, öznel ve duygu belirten ifadeler üzerinde durulur.

T.8.3.26. Metin türlerini ayırt eder.

a) Fıkra (köşe yazısı), makale, deneme, roman, destan türleri üzerinde durulur.

b) Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.

T.8.3.34. Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler.

T.8.4.16. Yazdıklarını düzenler. a) Dil bilgisine dayalı anlatım bozuklukları bakımından yazdıklarını gözden geçirmesi ve düzeltmesi

sağlanır.

b) Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.

 T.8.4.18. Cümlenin ögelerini ayırt eder.

T.8.4.19. Cümle türlerini tanır.

Kavramsal tanımlamalara girilmez.

T.8.4.20. Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar.

Kavram tanımlarına girilmeden anlamsal farklılıklara değinilir.

...................................................................................................................................................................................................

II. Dönem 6. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 

 

ÖĞRENME ALANI

KAZANIMLAR

1. SINAV

 

 

İl/İlçe Genelinde Yapılacak Ortak Sınav

Okul Genelinde Yapılacak Ortak Sınav

 

 

1. SENARYO

2. SENARYO

3. SENARYO

 

 

MADDE VE DOĞASI

F.6.3.2.1. Sürati tanımlar ve birimini ifade eder.

     

1

 

 

F.6.3.2.2. Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir.

     

1

 

 

F.6.4.1.1. Maddelerin; tanecikli, boşluklu ve hareketli yapıda olduğunu ifade eder

     

1

 

 

F.6.4.1.2. Hâl değişimine bağlı olarak maddenin tanecikleri arasındaki boşluk ve taneciklerin hareketliliğinin değiştiğini deney yaparak karşılaştırır

     

1

 

 

F.6.4.2.2. Tasarladığı deneyler sonucunda çeşitli maddelerin yoğunluklarını hesaplar.

 

2

2

1

 

 

F.6.4.2.3. Birbiri içinde çözünmeyen sıvıların yoğunluklarını deney yaparak karşılaştırır.

 

1

1

1

 

 

F.6.4.2.4. Suyun katı ve sıvı hâllerine ait yoğunlukları karşılaştırarak bu durumun canlılar için önemini tartışır.

     

1

 

 

F.6.4.3.1. Maddeleri, ısı iletimi bakımından sınıflandırır.

 

1

 

1

 

 

F.6.4.3.2. Binalarda kullanılan ısı yalıtım malzemelerinin seçilme ölçütlerini belirler.

   

1

   

 

F.6.4.3.4. Binalarda ısı yalıtımının önemini, aile ve ülke ekonomisi ve kaynakların etkili kullanımı bakımından tartışır.

     

1

 

 

F.6.4.4.1. Yakıtları, katı, sıvı ve gaz yakıtlar olarak sınıflandırıp yaygın şekilde kullanılan yakıtlara örnekler verir

     

1

 

 

F.6.4.4.2. Farklı türdeki yakıtların ısı amaçlı kullanımının, insan ve çevre üzerine etkilerini tartışır.

 

1

     

 

F.6.4.4.3. Soba ve doğal gaz zehirlenmeleri ile ilgili alınması gereken tedbirleri araştırır ve rapor eder

         

 

FİZİKSEL OLAYLAR

F.6.5.1.1. Sesin yayılabildiği ortamları tahmin eder ve tahminlerini test eder

 

1

1

   

 

F.6.5.2.2. Sesin yayıldığı ortamın değişmesiyle farklı işitildiğini deneyerek keşfeder

   

1

   

 

F.6.5.3.1. Sesin farklı ortamlardaki süratini karşılaştırır

   

1

   

 

F.6.5.4.1. Sesin yansıma ve soğurulmasına örnekler verir

 

1

     

 

F.6.5.4.2. Sesin yayılmasını önlemeye yönelik tahminlerde bulunur ve tahminlerini test eder

 

1

     

 

 

 

 

Özcan TURAN,      İsmet CEBECİ,     Sefer YILMAZ,      Meryem BAYRAKTAR,      Serkan ÇOLAK,      Mustafa TOPCUOĞLU

Zümre Başkanı                                    

 

II. DÖNEM 5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 

ÖĞRENME ALANI

KAZANIMLAR

1. SINAV

 

İl/İlçe Genelinde
Yapılacak Ortak
Sınav

Okul Genelinde Yapılacak
Ortak Sınav

 

1. SENARYO

2. SENARYO

3. SENARYO

 

MADDE VE DOĞASI

F.5.4.1.1. Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.

 

 

 

1

 

F.5.4.2.1. Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime,
donma, kaynama noktalarını belirler.

 

1

 

1

 

F.5.4.3.1. Isı ve sıcaklık arasındaki temel farkları açıklar.

 

 

 

1

 

F.5.4.3.2. Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar

 

1

1

1

 

F.5.4.4.1. Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik
deneyler yaparak deneylerin sonuçlarını tartışır.

 

1

1

1

 

F.5.4.4.2. Günlük yaşamdan örnekleri genleşme ve büzülme olayları ile ilişkilendirir

 

1

 

1

 

FİZİKSEL OLAYLAR

F.5.5.1.1. Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve doğrusal bir yol izlediğini gözlemleyerek çizimle gösterir.

 

1

 

1

 

F.5.5.2.1. Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir.

 

 

 

1

 

F.5.5.2.2. Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar

 

1

2

1

 

F.5.5.3.1. Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır

 

 

 

1

 

F.5.5.4.1. Tam gölgenin nasıl oluştuğunu gözlemleyerek basit ışın çizimleri ile gösterir.

 

1

1

 

 

F.5.5.4.2. Tam gölgeyi etkileyen değişkenlerin neler olduğunu deneyerek keşfeder

 

1

1

 

 

 

 

 

Özcan TURAN,      İsmet CEBECİ,     Sefer YILMAZ,      Meryem BAYRAKTAR,      Serkan ÇOLAK,      Mustafa TOPCUOĞLU

Zümre Başkanı 

 

II. Dönem 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 

ÖĞRENME ALANI

KAZANIMLAR

1. SINAV

 

İl/İlçe Genelinde Yapılacak Ortak Sınav

Okul Genelinde Yapılacak Ortak Sınav

 

1. SENARYO

2. SENARYO

3. SENARYO

 

MADDE VE DOĞASI

F.7.4.1.1. Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıklarını söyler

     

1

 

F.7.4.1.2. Geçmişten günümüze atom kavramı ile ilgili düşüncelerin nasıl değiştiğini sorgular

     

1

 

F.7.4.1.3. Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade eder

 

1

     

F.7.4.1.4. Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar

 

1

     

F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir

     

1

 

F.7.4.2.2. Periyodik sistemdeki ilk 18 elementin ve yaygın elementlerin (altın, gümüş, bakır, çinko, kurşun, cıva, platin, demir ve iyot) isimlerini, sembollerini ve bazı kullanım alanlarını ifade eder.

 

1

 

1

 

F.7.4.2.3. Yaygın bileşiklerin formüllerini, isimlerini ve bazı kullanım alanlarını ifade eder

   

1

1

 

F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir

   

1

1

 

F.7.4.3.2. Günlük yaşamda karşılaştığı çözücü ve çözünenleri kullanarak çözelti hazırlar.

 

1

 

1

 

F.7.4.3.3. Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler.

     

1

 

F.7.4.4.1. Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular.

 

1

1

1

 

F.7.4.5.3. Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular.

 

1

 

1

 

F.7.5.1.1. Işığın madde ile etkileşimi sonucunda madde tarafından soğurulabileceğini keşfeder.

 

1

1

   

F.7.5.1.2. Beyaz ışığın tüm ışık renklerinin bileşiminden oluştuğu sonucunu çıkarır.

 

1

     

F.7.5.1.3. Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir.

 

1

     

FİZİKSEL OLAYLAR

F.7.5.2.1. Ayna çeşitlerini gözlemleyerek kullanım alanlarına örnekler verir.

 

1

1

   

F.7.5.2.2. Düz, çukur ve tümsek aynalarda oluşan görüntüleri karşılaştırır

   

1

   

 

 

 

Özcan TURAN,      İsmet CEBECİ,     Sefer YILMAZ,      Meryem BAYRAKTAR,      Serkan ÇOLAK,      Mustafa TOPCUOĞLU

Zümre Başkanı 

.

 

                       

 

II. Dönem 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

ÖĞRENME ALANI

KAZANIMLAR

1. SINAV

İl/İlçe Genelinde
Yapılacak Ortak
Sınav

Okul Genelinde Yapılacak Ortak Sınav

1. SENARYO

2. SENARYO

3. SENARYO

MADDE VE DOĞASI

F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.

     

1

F.8.4.4.1. Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder.

     

1

F.8.4.4.2. Asit ve bazlara günlük yaşamdan örnekler verir.

     

1

F.8.4.4.5. Asit ve bazların çeşitli maddeler üzerindeki etkilerini gözlemler

   

1

 

F.8.4.4.7. Asit yağmurlarının önlenmesine yönelik çözüm önerileri sunar.

 

1

   

F.8.4.5.1. Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder

 

1

 

1

F.8.4.5.2. Hâl değiştirmek için gerekli ısının maddenin cinsi ve kütlesiyle ilişkili olduğunu deney yaparak keşfeder

   

1

1

F.8.4.5.3. Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar.

 

1

1

1

F.8.4.5.4. Günlük yaşamda meydana gelen hâl değişimleri ile ısı alışverişini ilişkilendirir.

     

1

FİZİKSEL OLAYLAR

F.8.5.1.1. Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar.

 

2

1

1

F.8.5.1.2. Basit makinelerden yararlanarak günlük yaşamda iş kolaylığı sağlayacak bir düzenek tasarlar

     

2

CANLILAR VE YAŞAM

F.8.6.1.1. Besin zincirindeki üretici, tüketici, ayrıştırıcılara örnekler verir

 

1

   

F.8.6.2.1. Bitkilerde besin üretiminde fotosentezin önemini fark eder.

   

1

 

F.8.6.2.2. Fotosentez hızını etkileyen faktörler ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

 

1

1

 

F.8.6.2.3. Canlılarda solunumun önemini belirtir.

       

F.8.6.3.1. Madde döngülerini şema üzerinde göstererek açıklar.

 

1

   

F.8.6.3.2. Madde döngülerinin yaşam açısından önemini sorgular

 

1

   

 

 

Özcan TURAN,      İsmet CEBECİ,     Sefer YILMAZ,      Meryem BAYRAKTAR,      Serkan ÇOLAK,      Mustafa TOPCUOĞLU

Zümre Başkanı 

NOT : Tüm sınıflarda 3.SENARYO seçilmiştir.

...........................................................................................................................................................................................................................................................

2023-2024 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU

II. Dönem İngilizce / Seçmeli Yabancı Dil Dersi I. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılımları

5. Sınıf İngilizce / Seçmeli Yabancı Dil Dersi Konu Soru Dağılımı (2. Senaryo)

E5.5.R1. Students will be able to understand short and simple texts about illnesses, needs and feelings. 1 soru (HEALTH)

E5.6.R1. Students will be able to understand phrases and simple sentences on posters and advertisements about movies and movie characters. 2 soru (MOVIES)

E5.7.R1. Students will be able to understand short texts with visual aids, such as cartoons, posters and birthday cards. 1 soru (PARTY TIME)

6. Sınıf İngilizce / Seçmeli Yabancı Dil Dersi Konu Soru Dağılımı (2. Senaryo)

E6.5.R1. Students will be able to understand general meaning in simple texts related to the feelings and personal opinions about places and things. 1 soru (AT THE FAIR)

E6.6.R1. Students will be able to understand familiar words and simple sentences about occupations and the dates. 1 soru (OCCUPATIONS)

E6.6.W1. Students will be able to produce a piece of writing about occupations and the dates. 1 soru (OCCUPATIONS)

E6.7.R1. Students will be able to understand short, simple sentences and expressions related to past activities. 1 soru (HOLIDAYS)

7. Sınıf İngilizce / Seçmeli Yabancı Dil Dersi Konu Soru Dağılımı (2. Senaryo)

E7.5.R1. Students will be able to understand simple texts about daily routines and preferences. 1 soru (TELEVISION)

E7.6.R1. Students will be able to understand texts about celebrations. 1 soru (CELEBRATIONS)

E7.6.W1. Students will be able to write invitation cards. 1 Soru (CELEBRATIONS)

E7.7.R1. Students will be able to understand short and simple texts about predictions. 1 Soru (DREAMS)

8. Sınıf İngilizce / Seçmeli Yabancı Dil Dersi Konu Soru Dağılımı (2. Senaryo)

E8.5.R1. Students will be able to identify main ideas in short and simple texts about internet habits. 1 Soru (THE INTERNET)

E8.6.R1. Students will be able to understand short and simple texts to find the main points about adventures. 1 Soru (ADVENTURES)

E8.6.W1. Students will be able to write a short and simple paragraph comparing two objects. 1 Soru (ADVENTURES)

E8.7.R1. Students will be able to find specific information from various texts about tourism. 1 Soru (TOURISM)

................................................................................................................................................................................

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 2. DÖNEM 1. SINAV KAZANIMLARI (1. SENARYO)

5.SINIFLAR

BT.5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir. 

BT.5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.

BT.5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.

BT.5.5.1.11. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.

BT.5.5.1.12. Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir.

BT.5.5.2.1. Algoritma kavramını açıklar.    X 2

BT.5.5.2.3. Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.

BT.5.5.2.4. Bir algoritma için akış şeması çizer.

BT.5.5.3.2. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.

 

6.SINIFLAR

BT.6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.

BT.6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.

BT.6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.

BT.6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.    X 2

BT.6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.

BT.6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller.      X2

BT.6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.     X2

 ......................................................................................................................................................................

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.03.2024 - Güncelleme: 13.03.2024 11:40 - Görüntülenme: 1968
  Beğen | 5  kişi beğendi