2. DÖNEM 1. SINAV KAZANIMLARI ! (Türkçe, İngilizce, Bilişim Teknolojileri)

13.05.2024 802

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU TÜRKÇE DERSİ

2. DÖNEM 5. SINIF 2. SINAV KAZANIMLARI (3. SENARYO)

T.5.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.

T.5.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

T.5.3.7. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.

T.5.3.11. Yapım ekinin işlevlerini açıklar.

T.5.3.19. Metinle ilgili sorulara cevap verir.( 2 soru )

T.5.3.26. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir

T.5.3.33. Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri ayırt eder.

T.5.4.8. Sayıları doğru yazar.

T.5.4.11. Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU TÜRKÇE DERSİ

2. DÖNEM 6. SINIF 2. SINAV KAZANIMLARI (2. SENARYO)

T.6.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.

T.6.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

T.6.3.11. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.

T.6.3.12. Zamirlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar.

T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.

T.6.3.21. Metnin içeriğine uygun başlık belirler.

T.6.3.22. Metindeki hikâye unsurlarını belirler.

Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

T.6.3.24. Metnin içeriğini yorumlar.

a) Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır.

b) Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.

c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.

T.6.3.26. Metin türlerini ayırt eder.

a) Anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı türleri öğretilmelidir.

b) Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.

T.6.4.4. Yazma stratejilerini uygular.

Güdümlü, serbest, kontrollü, tahminde bulunma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU TÜRKÇE DERSİ

2. DÖNEM 7. SINIF 2. SINAV KAZANIMLARI (3. SENARYO)

T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarını öğrenmek için sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçları kullanmaları sağlanır. b) Öğrencinin öğrendiği kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturması teşvik edilir.

T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

T.7.3.13. Anlatım bozukluklarını tespit eder.

Anlam yönünden anlatım bozuklukları üzerinde durulur.

T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.

T.7.3.21. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

T.7.3.22. Metnin içeriğini yorumlar.

a) Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır.

b) Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.

c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.

T.7.3.29. Metin türlerini ayırt eder. a) Söyleşi, biyografi, otobiyografi, günlük türleri üzerinde durulur. b) Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.

T.7.3.34. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.

T.7.4.12. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

T.7.4.13. Ek fiili işlevlerine uygun olarak kullanır.

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU TÜRKÇE DERSİ

2. DÖNEM 8. SINIF 2. SINAV KAZANIMLARI (3. Senaryo)

T.8.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.  a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarını öğrenmek için sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçları kullanmaları sağlanır.

T.8.3.10. Geçiş ve bağlantı ifadelerinin metnin anlamına olan katkısını değerlendirir.

Oysaki, başka bir deyişle, özellikle, kısaca, böylece, ilk olarak ve son olarak ifadeleri üzerinde durulur

T.8.3.14. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurulur. 

T.8.3.16. Metnin konusunu belirler.

T.8.3.19. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.

T.8.3.20.Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.

Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

T.8.3.25. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, abartma, nesnel, öznel ve duygu belirten ifadeler üzerinde durulur.

T.8.3.26. Metin türlerini ayırt eder.

a) Fıkra (köşe yazısı), makale, deneme, roman, destan türleri üzerinde durulur.

b) Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.

T.8.4.16. Yazdıklarını düzenler. a) Dil bilgisine dayalı anlatım bozuklukları bakımından yazdıklarını gözden geçirmesi ve düzeltmesi

sağlanır.

b) Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.

T.8.4.19. Cümle türlerini tanır.

Kavramsal tanımlamalara girilmez.

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU 2.DÖNEM İNGİLİZCE/SEÇMELİ YABANCI DİL DERSİ 2. YAZILI SINAV KONU SORU DAĞILIMLARI

5.SINIF İNGİLİZCE / SEÇMELİ YABANCI DİL DERSİ KONU SORU DAĞILIMI (2.SENARYO)

KAZANIM

SORU SAYISI

ÜNİTE ADI

E5.6.R1. Students will be able to understand phrases and simple sentences on posters and advertisements about movies and movie characters.

     1

MOVIES

E5.7.R1. Students will be able to understand short texts with visual aids, such as cartoons, posters and birthday cards.

    1

PARTY TIME

E5.8.R1. Students will be able to understand simple texts about sports activities.

    1

FITNESS

E5.9.R1. Students will be able to understand short and simple texts about what people/animals are doing at the moment.

    1

THE ANIMAL SHELTER

6.SINIF İNGİLİZCE / SEÇMELİ YABANCI DİL DERSİ KONU SORU DAĞILIMI (2.SENARYO)

KAZANIM

SORU SAYISI

ÜNİTE ADI

E6.7.R1. Students will be able to understand short, simple sentences and expressions related to past activities.

     1

HOLIDAYS

E6.8.R1. Students will be able to understand short, simple sentences and expressions about past events with definite time.

    1

BOOKWORMS

E6.8.W2. Students will be able to write about the locations of people and things.

    1

BOOKWORMS

E6.9.R1. Students will be able to understand the texts about the protection of the environment.

    1

SAVING THE PLANET

E6.9.W1. Students will be able to write simple pieces about the protection of the environment.

    1

SAVING THE PLANET

7.SINIF İNGİLİZCE / SEÇMELİ YABANCI DİL DERSİ KONU SORU DAĞILIMI  (2.SENARYO)

KAZANIM

SORU SAYISI

ÜNİTE ADI

E7.6.R1. Students will be able to understand texts about celebrations.

     1

CELEBRATIONS

E7.7.R1. Students will be able to understand short and simple texts about predictions.

    1

DREAMS

E7.8.R1. Students will be able to understand simple expressions and recognize familiar words about explanations with reasons.

    1

PUBLIC BUILDINGS

E7.9.R1. Students will be able to identify specific information in various texts about environment.

    1

ENVIRONMENT

E7.9.W1. Students will be able to write short, simple messages about environment.

    1

ENVIRONMENT

8.SINIF İNGİLİZCE / SEÇMELİ YABANCI DİL DERSİ KONU SORU DAĞILIMI  (3.SENARYO)

KAZANIM

SORU SAYISI

ÜNİTE ADI

E8.7.R1. Students will be able to find specific information from various texts about tourism.

     1

TOURISM

E8.7.W1. Students will be able to design a brochure, advertisement or a postcard about their favorite tourist attraction(s).

    1

TOURISM

E8.8.R1. Students will be able to understand various short and simple texts about responsibilities.

    2

CHORES

E8.9.R1. Students will be able to understand short and simple texts about actions happening currently and in the past.

    1

SCIENCE

 

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER ORTAOKULU BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ

 5.SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SINAV KAZANIMLARI

Problem Çözme Yaklaşımları

K.N:BT.5.5.1.1

Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.

1

K.N: BT.5.5.1.3

Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.

1

K.N:  BT.5.5.1.12

Algoritma kavramını açıklar.

2

K.N:  BT.5.5.1.14

Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.

1

Programlama

K.N:  BT.5.5.2.1

Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar

1

K.N:  BT.5.5.2.6

Karar yapısını ve işlevlerini açıklar.

1

K.N:  BT.5.5.2.8

Döngü yapısını ve işlevlerini açıklar.

1

K.N:  BT.5.5.2.9

Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

1

K.N:  BT.5.5.2.10

Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hatalarını ayıklar.

1

 

6.SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SINAV KAZANIMLARI

Problem Çözme Yaklaşımları

K.N:  BT.6.5.1.5

Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.

1

K.N:  BT.6.5.1.6

Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.

1

Programlama

K.N:  BT.6.5.2.1

Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.

1

K.N:  BT.6.5.2.2

Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar

1

K.N:  BT.6.5.2.3

Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.

1

K.N:  BT.6.5.2.5

Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.

1

K.N:  BT.6.5.2.7

Karar yapısını içeren programlar oluşturur.

1

K.N:  BT.6.5.2.11

Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.

1

K.N:  BT.6.5.2.14

Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

2